zdroj: 1st Class Agency

Kofola dlhodobo dokazuje, že keď ju miluješ, nie je čo riešiť. Tak ako v láske, aj pri výbere obľúbeného nápoja totiž platí, že niekedy je menej viac. Presvedčí vás o tom najnovší televízny spot Kofoly, v ktorom sa citmi a dobrou hudbou, na rozdiel od cukru, rozhodne nešetrí.

Téma čistej, bezpodmienečnej lásky je s Kofolou spojená už od nepamäti. Prirodzene preto vzniklo spojenie Menej cukrovania, viac lásky, ktorým chce Kofola zdôrazniť, že prichádza na trh s nápojmi, v ktorých ponížený cukor nenahrádza žiadnymi umelými sladidlami a ani stéviou.

„Reagujeme na dlhodobý trend a dopyt spotrebiteľov. Pilotnou odľahčenou verziou Kofoly bola Kofola Citrus Ľahká, ktorú sme uviedli na trh minulý rok. Tento rok znižujeme cukor vo všetkých ochutených variantoch a vytvárame tak nový rad – Kofola MenejViac. A v názve sa odráža aj hlavná myšlienka novej kampane, ktorá práve štartuje v TV,“ vysvetľuje Ľubica Mieresová, manažérka značky Kofola.

Na kampani sa podieľala kreatívna agentúra WMC Grey, ktorá prišla s návrhom nezvyčajného slovného spojenia „Menej cukrovania, viac lásky“. „Sme veľmi radi, že sme mohli s Kofolou pracovať na stratégii launchu úplne od začiatku – teda od produktu. A keď sme prišli na to správne pomenovanie, tak už to bolo MenejViac jednoduché,“ vysvetľuje vznik názvu produktu aj samotnej kampane Jan Plajner, Brand Development Director.

A ako dopĺňa David Suda, Creative Director agentúry, „televízny spot sme vyrozprávali podľa vzoru legendárnych reklám Kofoly – drobný milostný príbeh, ktorý sa mohol stať komukoľvek z nás. Alebo sa stal?“

Ochutená Kofola je o 30 % menej sladká

Všetky ochutené varianty budú postupne nahradené Kofolou MenejViac. Reálne budú obsahovať o 30 % menej cukru a žiadne umelé sladidlá. Konkrétne ide o príchute višňa, citrus, melón, marhuľa a malina.

Tie sa budú od februára 2022 objavovať na predajných pultoch v dvojlitrových formátoch, ale tiež v plechovkách a obľúbených pollitrovkách, ktoré promuje aj samotný TV spot. Tradičná receptúra klasickej Kofoly Original zostáva samozrejme nemenná.

Horkýže Slíže v slovenskej verzii, Márdi v českej

Kampaň MenejViac sa na Slovensku aj v susednom Česku začína spustením televízneho spotu v piatok 18. februára 2022. Jeho natáčanie sa odohrávalo v krásnom prostredí stredočeského kraja počas minuloročnej jesene. „Museli sme všetko stihnúť, kým napadne sneh, čo sa v októbri mohlo ľahko stať. My sme však potrebovali dosiahnuť jarnú atmosféru,“ spomína Nikola Gschwentnerová, brand manažérka Kofoly. Našťastie, celý spot sa podarilo v hodine dvanástej dotočiť, a to aj vďaka skvelým výkonom vybraných hercov.

V postavách mladého páru – Kláry a Kamila – sa osvedčili Alžběta Malá a Tony Mašek. „Úloha im výborne sadla, dokázali sa do svojich postáv veľmi presvedčivo vcítiť. Pri natáčaní vládla naozaj veselá atmosféra,“ dodáva Nikola Gschwentnerová.

Od prvého návrhu kampaňového vizuálu bol v centre pozornosti aj obrovský, nadrozmerný ružový medveď. Práve on najlepšie vyjadril prehnanú precukrenú sladkosť, o ktorú v kampani MenejViac po celý čas ide.

Kofola nenechala nič na náhodu a aj hudbu k TV spotu vytvorili osvedčení domáci autori „nepresladených“ love songov. V Česku tak budete v spote počuť skladbu od Márdiho, zo skupiny Vypsaná fiXa a na Slovensku oslovila Kofola skupinu Horkýže Slíže, ktorá vytvorila jedinečný a chytľavý text v hudobnom štýle pre nich charakteristickom. „Ich hudbu máme v Kofole veľmi radi a vedeli sme, že Kuko aj Márdi vytvoria autentickú a odvážnu hudbu, ktorú sme pre jarnú Kofola kampaň hľadali. V tom sme sa naozaj trafili. Obe verzie sú jedinečné a každá má to svoje, čo dodalo obom spotom správnu šťavu,“ prízvukuje Ľubica Mieresová.

„Moja úloha mi sedela – vytvoriť úderný refrén pre punkovú kapelu bolo krásne zadanie. Navyše máme s tvorcami kampane podobný hudobný vkus a tak to bola veľmi príjemná spolupráca. Dokonca sme si pri nahrávaní v štúdiu, kde sme prepájali obraz so zvukom, spoločne zajamovali. Stále som to mal v hlave a prišlo mi škoda to nedotiahnuť. Postupom času som vymyslel k refrénu aj ďalšie časti. Úplne nečakane vznikla nekompromisná, plnohodnotná pieseň v produkcii Dušana Neuwertha. Refrén sa stal skutočnosťou a z menej bolo viac,“ hodnotí spoluprácu Márdi, frontman kapely Vypsaná fiXa.

Klasická podpora aj netradičný merch

Jarná Kofola kampaň MenejViac štartuje o mesiac skôr, než bolo zvykom v uplynulých rokoch, a to s cieľom pritiahnuť na seba čo najviac pozornosti, keďže hlavným produktovým hrdinom sú pollitrové ochutené Kofoly, ktorým začína sezóna s prvými teplejšími dňami. V marci Kofola navyše spustí originálny e-shop s lokálnym merchom.

Vďaka nepresladenému spotu, ktorý sa bude na televíznych obrazovkách objavovať až do konca mája, si chytľavý song od Horkýže Slíže a Mádriho aj produkt zapamätá nejeden divák.

Nová jarná kampaň Kofoly MenejViac využije okrem televízie aj outdoor, pobeží v online komunikačných kanáloch, vrátane podcastu Love is On the Air a samozrejme aj na mieste predaja.

Vizitka kampane:

Štart televíznej kampane: piatok 18. februára 2022
Kreatívny koncept a supervízia: agentúra WMC Grey
Produkcia spotu: agentúra Creative Embassy
Réžia: Mugshots
Kľúčové vizuály a rozpracovanie: agentúra WMC Grey
Hudba: Horkýže Slíže (SK), Márdi z kapely Vypsaná fiXa (CZ)
PR: 1st CLASS AGENCY (SK), ACC PR (CZ)
Mediálna agentúra: Unimedia (SK), Knowmedia (CZ)

Slovenská verzia spotu:

Česká verzia spotu:

Vizuály kampane:

zdroj: 1st CLASS AGENCY/Kofola ČeskoSlovensko
zdroj: 1st CLASS AGENCY/Kofola ČeskoSlovensko

(ts)