Kofola prináša na trh vlastnú značku prémiových citrusových limonád Targa Florio

Spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko pokračuje v rozširovaní svojho produktového portfólia. Verí v chuť spotrebiteľov po kvalitných produktoch, preto na trh uvádza novú, vlastnú prémiovú značku citrusových limonád s vyšším obsahom ovocnej šťavy Targa Florio, v originálnom dizajne inšpirovanom tradičnými sicílskymi automobilovými preteky s rovnakým názvom.

Novinka Targa Florio rozširuje ponuku nápojov z kvalitných a autentických surovín od spoločnosti Kofola. „Prémiové limonády považujeme za veľmi zaujímavú príležitosť na trhu. Ľudia stále viac riešia kvalitu toho, čo jedia a pijú. Preto sme sa rozhodli pre vyšší obsah ovocnej šťavy a pre suroviny od rodinných firiem so šetrným vzťahom k prírode,“ hovorí Pavol Chalupka, marketingový riaditeľ Kofoly ČeskoSlovensko.

Základnou vlastnosťou sýteného nápoja je hlavne kvalita surovín. Podľa druhu príchute obsahuje Targa Florio 10 až 13 % podiel ovocnej šťavy, čo je zhruba trojnásobné množstvo v porovnaní s bežnými limonádami.

Dodávateľom citrusov na výrobu šťavy je tradičná rodinná firma, ktorá ich pestuje a spracováva už po niekoľko generácií. Sicílske citrusy sú navyše považované za vôbec najlepšie na svete.

Limonáda je sladená iba trstinovým cukrom, pre ktorý sa v minulosti pestovala cukrová trstina aj na Sicílii.

Kofola je známa tým, že do svojich produktov vpisuje silné príbehy. „Hľadali sme miesto, kde sa pestujú najlepšie citrusy, a nebolo čo riešiť: slnečná Sicília. Keď sme premýšľali o názve, chceli sme, aby bol spojený s touto oblasťou,“ približuje zrod prémiovej limonády Jana Klimková, Brand Manager značky Targa Florio.

Názov a celkový dizajn nápoja sa inšpirujú Sicíliou a rovnomennými historickými automobilovými pretekmi Targa Florio, ktoré sa tu konajú už od roku 1906.

Podľa Jany Klimkovej bol silný príbeh pretekov pre značku kľúčovou ideou: „Targa Florio bola neuveriteľne náročná. Preteky sú pre nás symbolom hrdinstva, odvahy a výnimočnosti. Pretekári museli s autami zo začiatkov 20. storočia zdolať v horskom teréne na úzkych cestách s kamenistým povrchom stovky ostrých zákrut.“

Retro-historický sentiment brandu sa odráža aj na etikete. Štylizácia dobového pretekára v logu Targa Florio sa robila pomocou 160 rokov starej fotografickej techniky, pri ktorej sa obraz vyvoláva na plechové dosky.

Výsledok sa stal základom etikety, obsahujúcej hlavný odkaz produktu a značky. Unikátnym dizajnom sa môže chváliť aj sklenená fľaša s objemom 0,25l, v ktorej bude limonáda dostupná hlavne pre segment HoReCa.

„Táto špecifická fľaša bola navrhnutá špeciálne pre Targu Florio. Stavili sme na minimalistickú etiketu, masívne sklo s dvojitým dnom a ozdobným hrdlom, predstavujúcimi víťaznú trofej,“ dopĺňa Klimková.

Na vývoji Targa Florio si firma dala naozaj záležať a celkovo zabral viac ako tri roky. „Keď sme sa dostali k surovinám zo Sicílie, vedeli sme, že sú tie pravé. Pri hľadaní správnej chuti sme testovali rôzne alternatívy sladenia, do úvahy prichádzal aj figový alebo datľový sirup. Skúšali sme chuť ozvláštniť aromatickými bylinami, typickými pre južné krajiny. Namiešali sme stovky vzoriek. Nakoniec sa ale ukázalo, že najlepšia je čistá a výrazná ovocná chuť, ktorou Targa Florio naozaj vyniká,“ popisuje vznik produktu Petr Pravda, riaditeľ oddelenia kvality a vývoja Kofoly.

Kofola sa novinkou zameriava na segmenty HoReCa, impulz a retail. Značka má obohatiť súčasné portfólio špeciálnych a inovatívnych produktov. Kofola chce zároveň dať jasný signál, že aj v nepriaznivom čase vyvíja nové nápoje a verí v opätovný reštart gastro biznisu.

Citrusová limonáda Targa Florio bude na Slovensku dostupná v troch príchutiach: pomaranč, krvavý pomaranč a citrón.

Limonáda je určená pre všetky distribučné kanály. V segmente HoReCa bude k dispozícii predovšetkým v unikátnych sklenených fľašiach s objemom 0,25l. V obchodných reťazcoch alebo na čerpacích staniciach bude limonáda dostupná v plechovkách s objemom 0,33l.

Aktuálna novinka v portfóliu zapadá do celkovej stratégie spoločnosti Kofola. Tá okrem svojej vlajkovej lode v podobe tradičnej ovocno-bylinkovej Kofoly stavia svoju dlhodobú stabilitu a rozvoj aj na expanzii do nových trhových segmentov.

Vlani napríklad získala stopercentný podiel v spoločnostiach Karlovarská Korunní a Ondrášovka, kúpila českého výrobcu remeselných limonád a ciderov F.H. Prager a rozšírila svoje kávové portfólio o novú vlastnú značku Trepallini. Rok predtým zase oživila príbeh slovenskej minerálky Kláštorná Kalcia, za čo získala rad ocenení.

zdroj: Kofola ČeskoSlovensko/1st. Class Agency
zdroj: Kofola ČeskoSlovensko/1st. Class Agency

(ts)

- REKLAMA - adv.: