foto: Kofola

Skupina Kofola počas prvých troch mesiacov tohto roku, navzdory aktuálnej situácii, udržala oba základné ukazovatele v minuloročných číslach – na tržbách získala len o 0,1 % menej, ukazovateľ EBITDA je zato vyšší o 0,6 %.

Skupina tento výborný výsledok dosiahla i napriek tomu, že vo všetkých krajinách, kde pôsobí, čelila opatreniam proti šíreniu nákazy COVID-19, ktorá citeľne zasiahla celý nápojový priemysel. Management avizuje, že Skupina je dobre pripravená na ďalšie mesiace, a to aj v prípade, že by sa ekonomika prebúdzala len veľmi pomaly.

„Prvý kvartál sme, podľa môjho názoru, zvládli veľmi dobre vďaka niekoľkým faktorom,“ približuje situáciu Jannis Samaras, generálny riaditeľ Skupiny Kofola a pokračuje: „Trh nám bol na začiatku roka veľmi naklonený silným rastom, ale pomohla nám aj práca, ktorú sme v Kofole v minulých rokoch urobili. Kofola vždy stála na silných lokálnych značkách, verných zákazníkoch a lojálnych zamestnancoch. Taktiež sme v predchádzajúcich rokoch investovali veľa prostriedkov a energie do rozšírenia portfólia, aby sme lepšie ustáli výkyvy jednotlivých segmentov na trhu. No a v neposlednom rade, krízy nás v minulosti naučili pozorne načúvať zmenám spotrebiteľského správania a rýchle na ne reagovať.“

Rovnako ako v minulých štvrťrokoch silne rástol Adriatický región, ktorý si pripísal tržby vyššie celkovo o 0,9 %. Dokázal tak čiastočne vyvážiť o 0,8 % nižšie tržby na československom trhu.

Zo značiek sa dobre darilo sirupom Jupí, energetickým nápojom Semtex a celému vodnému portfóliu Skupiny Kofola, pramenitej vode Rajec na Slovensku a v Česku a minerálnym vodám Radenska a Studenac v Adriatickom regióne.

Veľmi dobre sa uviedla taktiež značka minerálnej vody Kláštorná Kalcia, ktorá bola, po veľmi úspešnej jazde na Slovensku, predstavená v minulom roku už aj českým zákazníkom.

Investícia do bylinkových čajových zmesí sa Skupine vyplatila v prípade značky LEROS, ktorej tržby povzbudivo rástli predovšetkým v lekárňach.

Minerálne vody Korunní a Ondrášovka, ktoré do portfólia Skupiny pribudli v apríli 2020, si v prvom kvartáli viedli veľmi dobre a zaznamenali dvojciferný rast tržieb. Najbližším cieľom tak je využiť potenciál týchto tradičných minerálnych vôd a od druhého štvrťroku ich správne integrovať do štruktúr Skupiny.

Naopak, nepriaznivé správy sa týkajú segmentu HoReCa, kde má Skupina Kofola v posledných rokoch veľmi silnú pozíciu. V tejto súvislosti aktuálne pripravuje balíček pre gastro zariadenia, ktorý by mal tomuto najpostihnutejšiemu segmentu pomôcť po uvoľnení vládnych opatrení.

Kofola sa tiež angažovala ako partner vo výzvach „Zachraň Hospodu“, či „Podpor Svoj Pub“. Opatrenia proti šíreniu koronavírusu zasiahli najviac značku UGO, ktorá zastrešuje 79 Freshbarov a Salaterií, z ktorých drvivá väčšina je už viac ako dva mesiace zavretá.

K výhľadu na najbližšie obdobie Jannis Samaras hovorí: „Samozrejme, nevieme aký priebeh budú mať nasledujúce mesiace, ale veríme, že ich zvládneme dobre, pretože sme pre to urobili maximum. Vďaka novým prijatým úsporným opatreniam, silnému roku 2019 a začiatku tohto roku máme dostatočný finančný vankúš a to nielen pre kritický druhý kvartál, ale sme pripravení aj na scenár, ak by sa ekonomika prebúdzala len pozvoľna. Každopádne veríme, že to najhoršie už máme za sebou a v ďalších mesiacoch sa bude všetkým lepšie dýchať.“

zdroj: Skupina Kofola

(ts)

- REKLAMA - adv.: