foto: Sunar

Dojčenská mliečna výživa Sunar v apríli prišla na slovenský trh s vynovenými obalmi, ale aj vylepšenou receptúrou. Nový obal ľahko odlíšite od toho predchádzajúceho. Aj keď logo Sunaru a jeho farby sa zmenili len mierne, grafika obalu prešla výraznou zmenou. V receptúre sa po novom nenachádza palmový olej a ešte viac sa priblížila materskému mlieku navýšením mliečneho tuku.

„Veríme, že práve táto zmena bude súčasnými i novými spotrebiteľmi veľmi ocenená. Tak ako v iných odboroch, tak i v oblasti dojčenskej a detskej výživy sa vývoj nezastavil, a aj my sa snažíme držať krok s novými výživovými odporúčaniami a súčasne spĺňať meniace sa požiadavky legislatívy. Pri vývoji sú pre nás nemenej dôležité požiadavky našich spotrebiteľov. Vylepšujeme nielen receptúru, ktorá je po novom bez palmového oleja a s vyšším obsahom mliečneho tuku, ale i dizajn obalov,“ povedala Petra Bolfíková, Senior Category Manager značky Sunar.

Relaunch je pre každú značku veľká zmena, o ktorej by mali spotrebitelia vedieť. Preto bude značka Sunar v rámci kampane komunikovať informácie o novinkách prostredníctvom niekoľkých kanálov.

Hlavná komunikácia prebehne cez online priestor – social media a online reklama. Ďalším kanálom je PR a influencers marketing. Komunikácia zmien prebieha ako na Slovensku tak aj v Čechách.

Nové mlieka sa postupne dostávajú do predaja. Mlieka s pôvodným obalom sa vypredávajú a pomaly ich vymieňajú nové. Tento proces pôjde postupne a nenastane v každej predajni naraz. Preto môže dôjsť k tomu, že bude na pultoch v predajni vedľa seba starý aj nový obal.

Vývoj dojčenskej výživy Sunar môžeme vnímať ako cez obaly, tak aj cez receptúru, obe prešli od roku 1936 viacerými zmenami. Každá z nich reflektovala danú dobu, estetické i praktické očakávania spotrebiteľov.

Napr. v roku 1990 obohatili obal ilustrácie deťmi obľúbenej výtvarníčky Vlasty Švejdovej. Čo sa počas existencie Sunaru v jeho receptúre nikdy nezmenilo a nepodľahlo žiadnym trendom, je skutočnosť, že vždy obsahoval mliečny tuk.

V roku 2016 prichádza Sunar s revolučnou receptúrou vytvorenou v spolupráci s odborníkmi zo švédskej univerzity v meste Emea a predstavil Sunar Premium, ktorý si hneď na trhu našiel čestné miesto.

Dnes sú obaly graficky prepracovanejšie. Sunar Premium má prémiové zloženie a to sa pri redizajne odzrkadlilo aj na obale. Výrobca dojčenských mliek Sunar zakomponoval do svojho obalu zlatú farbu, ktorá reflektuje prémiovosť.

Sunar Complex prešiel miernejšou premenou. Má zmodernizovanú, pre Sunar typickú, oranžovú farbu. Na obale pribudol macko meniaci sa podľa stupňa mlieka tak, ako sa v tom období vyvíja i bábätko – na obale Sunar Complex 2 macko sedí, na Sunar Complex 3 už stojí.

Logo sa zjednotilo a je identické na každom produkte. Sunar Premium malo pôvodne modré orámovanie loga. Teraz sa farba zmenila na oranžovú, ktorá je typická pre Sunar. Slovíčko premium sa posunulo na stred pod logo Sunar. Na Sunar Complex môžete vidieť len minimálnu zmenu a to v typografii.

Obaly dojčenských mliek Sunar sú vylepšené aj po funkčnej stránke. Krabica sa lepšie otvára a je možné ju opätovne uzavrieť. Zaisťuje tak lepšiu manipuláciu a skladovanie. Súčasťou viečka obalu je odmerka, ktorá má po novom aj vlastnú úchytku.

Cieľom je zachovať najvyššiu kvalitu výrobku a zároveň pri výrobe obalov dbať na životné prostredie. Vonkajší obal i odmerka sú preto vyrobené z plne recyklovateľných materiálov (papier a plast). V každej krabici mamičky nájdu dve vrecká mliečneho prášku, pre maximálne zachovanie jeho čerstvosti.

Vývoj obalov:

foto: Sunar

(ts)

- REKLAMA - adv.: