Viac ako 90 % gastro prevádzok na Slovensku je už 4. týždeň zavretých z dôvodu korona bezpečnostných opatrení. Okamžitá strata príjmov a tržieb dostala podniky v oblasti reštauračných a ubytovacích služieb (HORECA sektor) do ťažkej ekonomickej, dokonca až likvidačnej situácie.

Spojiť sily a finančnú pomoc pivovarov, ďalších dodávateľov tohto sektora a zákazníkov vytvára iniciatíva #PodporSvojPub, ktorú práve v týchto dňoch spúšťa Slovenské združenie výrobcov piva a sladu.

Takmer zo dňa na deň museli zatvoriť svoje prevádzky poskytovatelia ubytovacích a stravovacích služieb. Prísne korona opatrenia štátu sa tak dotkli 100 % hotelov a 90 % stravovacích zariadení.

Podľa aktuálnych informácií Asociácie hotelov a reštaurácií na Slovensku dopad na sektor bude hrozivý – očakáva sa viac ako 50 %-ný medziročný prepad tržieb, v objeme približne 560 mil. €, pričom ohrozených je viac ako 60 % pracovných miest, čo v konkrétnych číslach znamená takmer 68 000 zamestnaných ľudí.

Pomôcť zachrániť ohrozené podniky, puby, reštaurácie, bistrá či kaviarne v čase krízy má za cieľ iniciatíva #PodporSvojPub, ktorú zastrešuje Slovenské združenie výrobcov piva a sladu.

„Naše členské pivovary spojili svoje sily a pod hlavičkou združenia spúšťajú online iniciatívu #PodporSvojPub, ktorá má spájať pivovary a ďalších dodávateľov do segmentu HORECA, aby spoločne vyzvali verných zákazníkov k podpore svojich obľúbených reštaurácií, pubov a krčiem, ktoré dnes bojujú o prežitie,“ vysvetľuje zámer iniciatívy Jana Shepperd, prezidentka Slovenského združenia výrobcov piva a sladu.

Princíp podpory je jednoduchý. Na webovej stránke www.podporsvojpub.sk sa môžu už teraz bezplatne zaregistrovať akékoľvek firmy a podniky poskytujúce gastro služby na Slovensku.

Zaregistrované prevádzky sa zobrazia na webe iniciatívy v zozname podnikov, z ktorých si môže zákazník vybrať svoju obľúbenú a podporiť ju online kúpou poukazu.

Po Veľkej noci budú na rovnakom webe na výber poukážky v hodnote 5 €, 10 €, 20 €, 35 € a 50 €, ktoré si budú môcť zakúpiť zákazníci a využiť ich po opätovnom otvorení podnikov.

„Prevádzky tak získajú okamžité financie potrebné na preklenutie obdobia v čase karantény. Vyplácané im budú v plnej výške zakúpených poukážok dvakrát za mesiac, až do skončenia obdobia, dokedy musia byť kvôli nariadeniu vlády uzatvorené. Prvé platby budú zasielané na účet podnikov koncom apríla,“ spresňuje Jana Shepperd.

Do Iniciatívy #PodporSvojPub, okrem členských pivovarov združenia – HEINEKEN Slovensko, Plzeňský Prazdroj Slovensko a Pivovar Steiger – sa zapájajú ďalší významní dodávatelia do HORECA segmentu. Podporu iniciatívy vyjadrili aj viaceré sektorové združenia.

„Vítame každého partnera, ktorý sa chce zapojiť do iniciatívy nielen finančnou čiastkou, ale aj personálnymi, reklamnými a ďalšími kapacitami. Vďaka partnerom tak získame nielen dôležitú komunikačnú kampaň, ale vytvoríme aj garančný fond, ktorý bude slúžiť napríklad na vrátenie peňazí za zakúpené poukazy, ktoré nebude možné uplatniť z dôvodu problémov vybranej prevádzky,“ dodáva Jana Shepperd.

Slovenské združenie výrobcov piva a sladu je dobrovoľnou profesijnou stavovskou organizáciou, ktorá združuje právnické osoby podnikajúce vo výrobe sladu a piva. Okrem pivovarov a sladovní združuje i servisné a obchodné organizácie, ktoré spolupracujú s výrobcami piva.

Úzko spolupracuje so Slovenskou poľnohospodárskou a potravinárskou komorou, výskumnými ústavmi, vysokými školami a ďalšími odbornými profesijnými združeniami a zväzmi, najmä v oblasti potravinárstva a poľnohospodárstva.

Aktívne sa zapája do činnosti európskych pivovarníckych a sladovníckych združení. Od roku 2008 je riadnym členom európskeho pivovarníckeho združenia The Brewers of Europe.

(ts)

- REKLAMA - adv.: