Originálny názov e-shopu Macko rúško vymyslela dcéra manželov Hrušovských. Danka Sluková vymyslela názov, jej manžel nakreslil logo v PowerPointe a spoločne kúpili doménu na internete. (zdroj: mackorusko.sk)

Svet rúšok. Tak také je existovanie Slovákov v súčasnosti. Modré, červené, skladané, tvarované, vzorované, dizajnové… Na výber je mnoho modelov, každý si môže prísť na svoje.

Keď sa vírus COVID-19 prvý raz objavil i na Slovensku, medzi Slovákmi sa ako rýchlosťou blesku rozšírili nosenie rúška. Niektorí si ich svojpomocne ušili doma, iní sa ich snažili kúpiť.

Rúško, ale potreboval každý, obyčajný človek, zdravotník, požiarnik, policajt, predavačka… V krátkom časovom rozpätí bolo potrebných niekoľko miliónov rúšok.

Každý, kto mohol začal šiť vo väčšom množstve. Tak ako manželia Vilma a Vladimír Hrušovský.

Vilma a Vladimír Hrušovský sa venujú krajčírstvu 27 rokov. Manželia sú nepočujúci, preto má ich výroba štatút chránenej dielne. Od roku 1993 šijú najmä spodnú bielizeň, tielka pre dospelých a deti a tiež dámske podprsenky.

Hrušovskí majú 2 dcéry. Danka, manželka žije v Rovinke a dcéra Lenka žije na severe Talianska v Bergame, ktorý je hodinu vzdialený od Milána.

„Sprostredkovane sme vnímali, aká vážna situácia je v Taliansku a vtedy prišiel prvý impulz zapojiť sa do „boja“ proti koronavírusu, začať šiť rúška,“ vysvetľuje pre Reťazce.sk Peter Sluka, zať Vilmy a Vladimíra Hrušovských.

V Hruškovských dielni šijú iba Vlado a Vilma, preto sú veľmi agilný a vedia rýchlo prispôsobiť výrobu. Pomalú zmenu rozšírenia produktov, ktoré šijú, mali na pláne aj bez koronavírusu. V priebehu dvoch týždňov ušili manželia Hrušovskí viac ako 800 rúšok.

„Plánovali sme spustiť výrobu a predaj detských čiapok, nákrčníkov a čeleniek pod značkou VOON. Po tom ako Hrušovskí ušili prvé kusy rúšok, manželka Danka dala post na Facebook. V priebehu pár dní sa jej ozvalo 400 ľudí. Vtedy nám bolo jasné, že potrebujeme e-shop, kde si ľudia budú vedieť prehľadne vybrať všetky rúška čo máme a zároveň sprocesovať objednávku automaticky (namiesto čakania na našu odpoveď na Facebooku),“ priblížil pre Reťazce.sk Peter Sluka proces vzniku šitia rúšok.

Týždeň predávali rúška iba cez Facebook. Popritom kreovali e-shop. Bolo to náročné obdobie. Celá rodina, teda manželia Hrušovskí spolu s dcérou a jej manželom týždeň takmer nespali. No na konci tohto pracovného zápalu vznikol e-shop Macko rúško.

„Dnes je plne funkčný. Nadviazali sme spoluprácu s kuriérskou spoločnosťou a do 2 týždňov by sme chceli mať spustenú aj platobnú bránu pre online platby kartou s poprednou bankou. Pracujeme na tom aby nás zaindexoval Google vo svojom vyhľadávači a mali aj Google a Facebook obchod. Tovar stále ľudom odovzdávame osobne v Dunajskej Strede, Rovinke a Petržalke, ale majú aj možnosť doručenia domov prostredníctvom kuriéra,“ spokojne hovorí Peter Sluka.

Originálny názov e-shopu Macko rúško vymyslela dcéra manželov Hrušovských. Danka Sluková vymyslela názov, jej manžel nakreslil logo v PowerPointe a spoločne kúpili doménu na internete.

Tak ako mnohí iní obchodníci aj krajčírska dielňa momentálne zažíva komplikované obdobie. No pre chránenú dielňu nie je komplikáciou iba koronakríza, ale aj veľkoobchodníci s textilom, ktorí na Slovensku predávajú svoje výrobky za pár eur.

„Tažko sa konkuruje gigantom ako Pepco, Takko, H&M, ktorí na Slovensku predávajú svoje výrobky za pár eur. O to viac sme radi, že máme svojich stálych odberateľov, ktorí sú s našimi výrobkami spokojní. A v prípade rúšok, je to podobné. Máme zákazníkov, ktorý si, za tento krátky čas, objednali rúška už po 5-ty krát, čo nás veľmi teší 😊,“ popisuje situáciu Peter Sluka.

V krajčírskej dielni šijú Vilma a Vlado momentálne najmä rúška. V ich dielni, ale vznikajú aj iné kvalitné textilné výrobky. Pri ich návrhoch pomáha Vilme dcéra Danka. S láskou tu vzniká spodná bielizeň pod značkou Vilma, čiapky, nákrčníky a čelenky značky VOON.

- REKLAMA - adv.: