zdroj: Kofola ČeskoSlovensko

Tradičná československá značka si svojou nezameniteľnou chuťou získala už niekoľko generácií konzumentov a originálnou komunikáciou na vlne lásky odolala tlaku západných značiek. A aj v dnešnom neľahkom čase šíri pozitívne emócie a dobro. Prečo? Len tak, #zlasky.

Príbeh Kofoly sa začal písať v roku 1959. Vtedy po dvoch rokoch bádania prišiel tím
doc. Zdeňka Blažeka, CSc. na tú správnu magickú formulu sirupu KOFO, ktorú dodnes tvorí štrnásť bylinných a ovocných látok, doplnených o kofeín.

27. marec roku 1960, kedy zišla z výrobnej linky prvá fľaša Kofoly, je považovaný za štart jej megaúspešnej kariéry. Spotreba Kofoly celé šesťdesiate roky rástla tak, že sa dokonca Československu minuli byliny a muselo sa pre ne chodiť do zahraničia.

V roku 1970 dosiahla tradičná československá značka status rockovej hviezdy s ročnou produkciou 180 miliónov litrov. S Nežnou revolúciou však prišli ťažké časy. Na trhu sa objavili značky, o ktorých Česi a Slováci kedysi len snili… Kofola vtedy niekoľkokrát zmenila majiteľa a čakala na niekoho, kto sa o ňu bude starať s naozajstnou láskou.

zdroj: Kofola ČeskoSlovensko
zdroj: Kofola ČeskoSlovensko

Grék Kostas Samaras prišiel ako osemročný do vtedajšieho Československa, keď utekal pred vojnou v Grécku. Vojna jeho rodinu rozdelila, v Československu zostal len s bratom a sestrou, preto detstvo prežil v detskom domove. Po roku 1989 sa Kostas pustil do podnikania. V roku 1993 kúpil malú sódovkáreň v Krnove, kde neskôr so svojou rodinou znovu naštartoval novú zlatú éru Kofoly.

Kofola okúzľuje generácie nielen nezameniteľnou chuťou, ale aj originálnou komunikáciou, ktorá stojí na jednej z hlavných zložiek kofoláckeho DNA – na láske. Tá sa otlačila nielen do kľúčového sloganu „Keď ju miluješ, nie je čo riešiť…“, ktorý začal dobývať české a slovenské srdcia v roku 2001, ale aj do mnohých láskyplných príbehov (od úsmevnej nudapláže, cez tichú poštu na preplnenej vlakovej stanici až po dychberúcich Kofoláčikov).

V roku 2003 cez obrazovky prvýkrát prebehlo ikonické vianočné prasiatko, ktoré sa stalo symbolom príchodu československých Vianoc. V roku 2014 sa Kofola nezmazateľne zapísala do marketingovej histórie ďalšou výraznou kampaňou – na televíznych obrazovkách a sociálnych sieťach sa objavil šušlajúci pes Ftefan. Kofola vďaka nemu zaznamenala fenomenálnych 28 mil. videní.

Kofola dnes nie je len Kofola… Tradičná československá značka dala meno celej spoločnosti Kofola, ktorá dnes zamestnáva takmer 2000 ľudí. Pod jej krídla patrí výrobca bylinných zmesí a čajov LEROS, ale napríklad aj čerstvé šťavy UGO.

So značkou Jupí začala dobývať sirupový trh, vdýchla život značke pramenitej vody Rajec, ktorá pochádza zo slovenskej prírody Rajeckej doliny. Práve tam sa aktuálne Kofola usiluje spolu s miestnymi poľnohospodármi o to, aby sa celá oblasť stala BIO certifikovanou lokalitou pre voľný zber bylín.

A aj teraz, kedy do životov nás všetkých zasiahla epidémia koronavírusu, Kofola dokáže prekvapiť. Spustila iniciatívu #zlasky, v rámci ktorej vybavuje pitným režimom zdravotníkov, záchranárov v prvej línii, ale aj najviac ohrozených seniorov.

Snaží sa pomáhať mestám a dodáva dezinfekciu a rúška potrebným a vo svojej komunikácii oceňuje každého, kto v neľahkých časoch pomáha nezištne a len tak, #zlasky.

zdroj: Kofola ČeskoSlovensko
zdroj: Kofola ČeskoSlovensko

Spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov s deviatim výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch. Celkovo Skupina Kofola zamestnáva takmer 2000 ľudí.

Do produktového portfólia spoločnosti v Česku a na Slovensku patrí tradičný kolový nápoj s originálnou receptúrou Kofola, pramenitá voda Rajec, rad sirupov Jupí, hroznový nápoj Vinea, detské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a ďalšie tradičné československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. Najnovším prírastkom je minerálna voda Kláštorná Kalcia

V licencii vyrába a distribuuje Royal Crown Colu a Oranginu. Vo februári 2013 sa Kofola stala výhradným distribútorom značky Evian pre Českú a Slovenskú republiku a v októbri 2013 oficiálnym distribútorom tradičnej minerálnej vody z liečivého zdroja Vincentka pre české maloobchody a gastronómiu. Od začiatku roku 2015 Kofola exkluzívne distribuuje v Českej republike a na Slovensku produkty spoločnosti Rauch.

Do Skupiny Kofola patrí aj sieť UGO, ktorá v ČeskoSlovensku prevádzkuje 80 Freshbarov a Salaterií. V roku 2015 sa členom Skupiny stala slovinská spoločnosť RADENSKA, v roku 2017 poľský výrobca ovocných a bylinných produktov Premium Rosa, o rok neskôr LEROS, tradičný český výrobca zmesí z liečivých rastlín.

Vlani obohatila tento voňavý pilier Skupiny Kofola spoločnosť Espresso, ktorá už viac ako dvadsať rokov prináša na český trh nielen špičkovú kávu Café Reserva, ale aj prémiové cejlónske čaje DILMAH a tomu zodpovedajúci servis a kultúru. Zatiaľ poslednou akvizíciou spoločnosti Kofola sa stal výrobca remeselných limonád a ciderov
F. H. Prager.

(ts)

- REKLAMA - adv.: