zdroj: Kofola ČeskoSlovensko

Skupine Kofola v minulom roku vzrástli tržby o 4,1 % na 249 668 tis. EUR, hodnota kľúčového ukazovateľa EBIT poskočila o 2,9 %, ukazovateľ EBITDA zase o 5,9 %. Veľmi dobrému hospodárskemu výsledku pomohol posledný kvartál, vyššie predaje v segmente HoReCa a zo značiek hlavne Royal Crown Coly, sirupy Jupí a energetické nápoje Semtex.

V Adriatickom regióne po úprave distribučného modelu potom v tržbách zabodovalo Chorvátsko. V tomto roku bude pre Skupinu kľúčové efektívne čeliť situácii okolo šírenia koronavírusovej pandémie.

V súčasnosti tak ako celý svet čelí Skupina pandémii COVID-19. Aktuálne je jej primárnou úlohou zaistiť bezpečnosť svojich zamestnancov, udržať výrobu, čeliť logistickým nástrahám a minimalizovať negatívne dopady vzniknutej situácie na jej hospodárenie.

Ukazuje sa, že lokálnosť, ako jedna z kľúčových hodnôt stratégie Skupiny Kofola, je veľmi výhodnou devízou v čase uzatvárajúceho sa sveta. Skupina priebežne reaguje na aktuálnu situáciu v jednotlivých krajinách, analyzuje dopady a pripravuje možné scenáre budúceho vývoja.

„V roku 2019 nám tržby vzrástli o 4,1 %, cieľovú EBITDU 42 069 tis. EUR sme prekonali o 3,6 % na finálnych 43 604 tis. EUR, a to napriek horšiemu počasiu a rastúcim segmentovým nákladom. Vlani sme tiež zrealizovali významné zmeny v štruktúre. Predali sme spoločnosti v Poľsku a Rusku a vytvorili sme nový pilier nášho podnikania, ktorý vonia po káve, čaji a bylinkách. Tieto kroky nám umožnili maximálne sa sústrediť na naše silné nealko piliere v oboch kľúčových regiónoch a ďalší rozvoj prírodného segmentu v rámci diverzifikácie nášho biznisu „Fresh & Herbs“. Navyše sme začiatkom tohto roku kúpili cídery spoločnosti F.H.Prager a prenikáme do princípov fermentácie nápojov, čo je segment s veľkým potenciálom,“ hodnotí uplynulý rok Jannis Samaras, generálny riaditeľ Skupiny Kofola.

„V tomto roku máme pred sebou okrem tradičných úloh, ktoré sú jasne dané, integráciu akvizície minerálnych vôd Korunní a Ondrášovka. Aby sme boli čím ďalej atraktívnejšou značkou pre zákazníkov, spotrebiteľov, ale aj investorov, tak sa zameriame aj na nové projekty, ktoré nás významne posunú v ekologických témach,“ doplnil Jannis Samaras.

V minulom roku sa Skupine v ČeskoSlovensku veľmi dobre darilo v segmente HoReCa. Trhový podiel v Česku navýšila na 27,8 %, na Slovensku na 41,2 %. Výborný predajný potenciál ukázala relatívne nová značka v portfóliu skupiny, prírodná minerálna voda Kláštorná Kalcia, ktorú po veľmi úspešnom vstupe na slovenský trh môžu aktuálne ochutnať aj českí spotrebitelia.

Okrem minerálnej vody Kláštorná Kalcia sa dobre darilo energetickým nápojom Semtex či značke Royal Crown Cola, ktoré svojimi predajmi významne prekonali slnečný rok 2018.

V Adriatickom regióne priniesli opäť výborný výsledok slovinská značka prírodnej minerálnej vody Radenska a limonády Ora. Minulý rok veľmi zabodovalo Chorvátsko, ktoré po úprave distribučného modelu prekonalo rastom tržieb dokonca aj susedné, výborne fungujúce Slovinsko. V roku 2020 skupina dokončí významnú investíciu do výrobného závodu v Lipiku, ktorá prinesie značné zefektívnenie výroby.

V najnovšom pilieri Skupiny Kofola, segmente Fresh & Herbs, sa tradične darilo budovať predaje značke UGO, ktorá si pripísala tržby vyššie o necelých 7 %. Nováčikovi v skupine, spoločnosti LEROS, sa podarilo skompletizovať portfólio teplých nápojov, kedy firma dokáže ponúknuť už aj čaje a kávu, čo by malo v budúcnosti umožniť oveľa plynulejší rast. V tomto roku firma sľubuje aj marketingové novinky pod taktovkou Karla Hrbka, do konca minulého roku marketingového riaditeľa Kofoly.

Skupina Kofola sa okrem tradičných plánov a cieľov sústredí tiež na rozvoj úplne nových ekologických projektov. Spomenúť môžeme projekt Zelená Rajecká dolina a pestovanie vlastných byliniek, podporu bezobalových čapovaných nápojov, a to nielen pre novo uvedenú pramenitú vodu Rajec v KEG sudoch, významnú podporu vratných sklenených fliaš v segmente HoReCa alebo cielené znižovanie gramáží fliaš a uzáverov a tým významnú úsporu spotreby plastu.

zdroj: Kofola ČeskoSlovensko

O Skupine Kofola:

Spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov s deviatim výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch. Celkovo Skupina Kofola zamestnáva takmer 2 000 ľudí.

Do produktového portfólia spoločnosti v ČeskoSlovensku patrí tradičný kolový nápoj s originálnou receptúrou Kofola, pramenitá voda Rajec, rad sirupov Jupí, hroznový nápoj Vinea, detské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a ďalšie tradičné československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. V licencii vyrába a distribuuje Royal Crown Colu a Oranginu. Vo februári 2013 sa Kofola stala výhradným distribútorom značky Evian pre Českú a Slovenskú republiku a v októbri 2013 oficiálnym distribútorom tradičnej minerálnej vody z liečivého zdroja Vincentka pre české maloobchody a gastronómiu. Od začiatku roku 2015 Kofola exkluzívne distribuuje v Českej republike a na Slovensku produkty spoločnosti Rauch. Najnovším prírastkom do nápojového portfólia na československom trhu je minerálna voda Kláštorná Kalcia a remeselné cidery a limonády F.H.Prager.

Do Skupiny Kofola patrí aj sieť UGO, ktorá v ČeskoSlovensku prevádzkuje 80 Freshbarov a Salaterií, ďalej LEROS, tradičný český výrobca zmesí z liečivých rastlín. V roku 2017 spoločnosť kúpila poľského výrobcu ovocných a bylinných produktov Premium Rosa. Najnovšou akvizíciou do tohto voňavého piliera Skupiny Kofola je spoločnosť Espresso, ktorá už viac ako dvadsať rokov prináša na český trh nielen špičkovú kávu Café Reserva, ale aj prémiové cejlónske čaje Dilmah.

V roku 2015 sa členom Skupiny stala slovinská spoločnosť RADENSKA. Portfólio tradičných značiek minerálnych vôd Radenska, ovocných nápojov Ora a Oaza bolo od roku 2016 doplnené o obľúbené chorvátske značky nápojov Nara, Inka a Voćko. Spoločnosť RADENSKA je výrobcom a distribútorom nápojov Pepsi, Mirinda a 7Up pre slovinský, a od roku 2016 aj chorvátsky trh. V roku 2016 Skupina Kofola kúpila chorvátskeho výrobcu minerálnych vôd Studenac.

(ts)

- REKLAMA - adv.: