Ilustračná foto: pixabay.com

Agentúra Nielsen spracovala týždenné elektronické dáta českých aj slovenských reťazcov za minulý 9. týždeň. Prinášame Vám aktuálne dáta, v ktorých zmapovali vývoj vybraných skupín potravín aj drogistického tovaru po tom, čo postupne v celej Európe pribúdajú potvrdené prípady koronavírusovej infekcie COVID-19.

Nákupná horúčka sa prejavila aj u českých a slovenských spotrebiteľov. Aj keď Slovensko zaznamenalo prvý potvrdený prípad ochorenia COVID-19 len v piatok 6. marca, Slováci pozorne sledovali situáciu v iných krajinách a hlavne u našich českých susedov a začali sa zásobovať.

Nielsen vytipoval kategórie, ktoré sú významnejšie z hľadiska tržieb a porovnal vývoj tržieb v minulom (t.j. 9. týždni) tohto roka s rovnakým obdobím minulého roka a na porovnanie pripájame aj porovnanie rastu tržieb počas celého roka 2019 vs. 2018.

Napr. tržby za múku vzrástli v ČR 9. týždni 4x oproti rovnakému obdobiu minulého roka, extrémne narástli tržby za čistiace prostriedky na ruky (bez vody) – 14-krát a trojnásobne aj mydlá.

Agentúra Nielsen do analýzy zahrnula predaje z reťazcov Tesco, Kaufland, Billa, Terno, Fresh Supermarkets, Moja Samoška, Kraj, 101 drogerie, dm drogerie, Teta v Slovenskej republike.

A reťazce Albert, Billa, Globus, Kaufland, Penny, Tesco, Trefa, dm drogerie, Rossmann, Teta, Top Drogerie v Českej republike.

 

(ts, red)

- REKLAMA - adv.: