zdroj foto: pixabay.com

Aj keď sa Valentín v dnešnej dobe stále častejšie spája s hmotnými darčekmi, stále k nemu neodmysliteľne patrí aj sladká pochúťka. Potvrdzujú to aj údaje agentúry Nielsen, ktorá sleduje predaje v maloobchodných predajniach s potravinami a zmiešaným tovarom.

Najväčšie tržby pritom v rámci čokoládových sladkostí dosahujú počas valentínskeho týždňa bonboniéry, pre ktoré je sviatok zamilovaných druhým najvýznamnejším predajným obdobím v roku, hneď po vianočných sviatkoch.

Z celkových tržieb za čokoládové sladkosti si bonboniéry v čase Valentína ukrajujú presnú polovicu, zatiaľ čo priemer v roku je len okolo 30 %.

Valentín má na svedomí, že obrat za bonboniéry sa viac ako zdvojnásobuje v porovnaní s priemerným týždňom v roku. Tržby rastú aj vzhľadom k rapídnemu nárastu predajov v akciách – zatiaľ čo v priebehu “nesviatočných” týždňov sa podiel promočných predajov čokoládových bonboniér pohybuje okolo 45 %, počas sviatkov, akými sú Valentín, Veľká noc, Deň matiek, posledný júnový týždeň či Vianoce, sa podiel predajov v zľavách približuje k takmer trom štvrtinám.

Slováci míňajú najviac peňazí za bonboniéry v supermarketoch a hypermarketoch (70 % z celkového obratu), zatiaľ čo v maloformátových predajniach pod 400m2 utratia 30 %.

A o tom, že slovenskí zákazníci si majú z čoho vyberať, svedčí aj fakt, že len v priebehu minulého roka sa predalo na maloobchodnom trhu viac ako 1100 rôznych druhov bonboniér.

Na druhej strane je však zaujímavosťou, že až 70 % celoročného obratu za čokoládové bonboniéry si medzi sebou delilo vlani len päť značkových výrobcov a vo februári ich dôležitosť ešte výraznejšia narástla (v abecednom poradí Ferrero, Lindt, Mondelēz International, Nestlé a Storck).

Privátnym značkám bonboniér sa v medziročnom porovnaní veľmi nedarilo a svoju pozíciu v segmente bonboniér oslabili – ich aktuálny podiel je na úrovni 11 %.

(ts)

- REKLAMA - adv.: