Matúš Gála, generálny riaditeľ Lidl Slovenská republika a Elena Horská, dekanka Fakulty ekonomiky a manažmentu SPU (foto: Lidl)

Obchodný reťazec nadviazal spoluprácu s Fakultou ekonomiky a manažmentu Slovenskej Poľnohospodárskej univerzity v Nitre.

Spoločnosť Lidl Slovenská republika rozširuje svoj unikátny vzdelávací projekt v oblasti maloobchodu Retail Academy. Po Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave bude tento koncept fungovať aj na Fakulte ekonomiky a manažmentu Slovenskej Poľnohospodárskej univerzity (FEM SPU) v Nitre. Prví nitrianski študenti zasadnú do lavíc Retail Academy v októbri.

„Šance, ktoré dáva Retail Academy, sú výnimočné a zriedkavé. Približuje prax systematicky, počas celého semestra, je obsahovo ucelená, s možnosťou interakcie prednášajúci – študent. Retail Academy zapadá do nového konceptu našej fakulty skvalitňovať výučbu odborných predmetov a študijných programov práve prostredníctvom systematického a obsahovo zladeného zapojenia partnera z praxe,“ povedala pri príležitosti otvorenia Retail Academy Dr.h.c, prof. Dr. Ing. Elena Horská, dekanka Fakulty ekonomiky a manažmentu SPU.

V rámci Retail Academy poskytnú manažéri Lidla študentom rôzne prednášky na témy siahajúce od klasického obchodu, cez financie, marketingu, až po logistiku, PR a HR.

Študenti budú môcť absolvovať aj otvorenú diskusiu s vrcholovým manažmentom diskontného reťazca a navštívia aj logistické centrum Lidla v Seredi. Ďalším benefitom bude možnosť spolupracovať s Lidlom na svojej záverečnej práci.

„Dlhodobo vnímame a komunikujeme, že čerství absolventi majú rezervy čo sa týka pripravenosti na výkon povolania. Nechceme však zostať iba pri kritike, a preto sa už roky zapájame a snažíme sa prispievať k zmene. Prostredníctvom Retail Academy ukazujeme študentom ako maloobchod skutočne vyzerá v praxi a že nejde iba o konečný predaj, keďže tomuto kroku predchádza množstvo procesov,“ povedal Matúš Gála, generálny riaditeľ Lidl Slovenská republika a sám absolvent FEM SPU.

„Som rád, že koncept Retail Academy sa nám podarilo priniesť aj na ďalšiu poprednú fakultu ekonomického zamerania. Študenti získajú možnosť podieľať sa na konkrétnych riešeniach a tí najlepší sa u nás môžu po štúdiu aj zamestnať,“ doplnil Matúš Gála.

Lidl pre študentov FEM zároveň vybuduje aj vonkajšiu relax zónu v hodnote 40 000 €, ktorá bude oficiálne dokončená v letnom semestri 2020. Okrem pohodlného priestoru na sedenie a relax sa v zóne bude nachádzať solárna lavička umožňujúca nabíjanie mobilných zariadení.

Ku komfortu študentov prispeje zastrešenie časti relax zóny a tiež dostatok zelene. Ďalších 5000 € venoval Lidl na renováciu učebne, v ktorej bude Retail Academy prebiehať.

Lidl už v roku 2015 otvoril Retail Academy v spolupráci s Obchodnou fakultou Ekonomickej univerzity v Bratislave. Doposiaľ ju absolvovalo 200 študentov, ktorí sa vo forme prednášok, cvičení, tímových projektov a diskusií oboznámili s fungovaním Lidla. Získali tak možnosť porovnať a prepojiť teoretické poznatky s praxou.

Reťazec sa dlhodobo angažuje aj v duálnom vzdelávaní stredoškolákov a aktuálne ponúka takúto možnosť na jedenástich školách. Vysokoškoláci majú možnosť absolvovať duálne vzdelávanie v Nemecku, na univerzite v Heilbronne. Lidl ponúka pracovné pozície aj pre študentov vyšších ročníkov vysokých škôl (stážisti) a čerstvých absolventov (trainee).

(ts)

- REKLAMA - adv.: