zdroj: HEINEKEN

Alarmujúca situácia, ktorá posledné roky trápi nielen slovenských včelárov, môže v budúcnosti ohroziť aj výrobu slovenského nápoja Lišiak zo sadu.

Ako by mohol pravý slovenský sajder vyzerať a chutiť o pár rokov, ak sa nebudeme venovať problematike ochrany včiel? Heineken Slovensko sa postavil pred túto výzvu a predstavil „sajder budúcnosti“ – Lišiak bez sadu.

Zároveň sa rozhodol podporiť projekty trojice domácich neziskových organizácií, ktoré sa venujú problematike ochrany včiel.

Posledné roky bojujú včelári s nepriaznivou situáciou, hoci pre život ľudí majú včely mimoriadne dôležitý význam. Od opeľovania včelami závisí 5-8 % svetovej poľnohospodárskej produkcie a v Európe je od nich závislých viac ako 4 000 druhov ovocia a zeleniny.

„Zodpovedný prístup k ochrane životného prostredia je prirodzenou súčasťou podnikania spoločnosti HEINEKEN Slovensko. V rámci stratégie ´Načapujme si lepší svet´ sa tejto téme dlhodobo a aktívne venujeme. Sme si vedomí, že kvalita našich produktov priamo závisí od surovín a prírodných zdrojov, ktoré využívame. Rozhodli sme sa poukázať na problém rapídneho úbytku včiel, ktoré sú nenahraditeľné nielen pre nás, výrobcu piva a sajdrov, ale pre všetkých ľudí. Vytvorili sme špeciálnu edíciu Lišiaka bez sadu. Fľaše sú plnené výlučne čistou vodou, čím sme vyslali jasný odkaz. Ak nebudú včely, nebude dostatok úrody v sadoch, a bez jabĺk zo sadov nebude ani obľúbený sajder,“ vysvetlil vznik myšlienky Matúš Benža, senior brand manažér značky Lišiak zo sadu.

Spoločnosť HEINEKEN Slovensko sa preto rozhodla podniknúť aj ďalšie kroky, aby prispela k zlepšeniu situácie. Výťažkom z predaja produktov Lišiak zo sadu podporí trojicu projektov Zóny bez pesticídov, Včelí kRaj a Mestské včely.

Pomôcť však môže každý, drobnými zmenami vo svojom spotrebiteľskom správaní, alebo aj zakúpením špeciálnych darčekových predmetov z bio bavlny. Celý výťažok poputuje na podporu vybraných projektov.

(ts)

- REKLAMA - adv.: