Koncepcia predaja občerstvenia v podobe Street Food si pomaly nachádza svoje miesto aj na Slovensku. Takýto predaj, ale nemusí prebiehať len v pouličných stánkoch. Nový trend do tejto formy gastronómie vniesol Ľubo Blaho, ktorý v minulosti spoluzakladal a riadil reštauráciu FOUZOO.

V preklade by sme Street Food mohli preložiť ako pouličný predaj jedla. Tento výraz, ale znie príliš lacno a vôbec sa pre tento typ gastronómie nehodí. Street Food totižto vôbec nie je o predaji hranolčekov, hamburgerov, párkov v rožku alebo bagiet, tak ako je to roky zaužívané v slovenských uliciach. Táto koncepcia pouličnej gastronómie je o jedlách, ktoré sú ľahké, zdravé a nápadité.

Pre Street Food je typický predaj jedla prostredníctvom pevných alebo mobilných predajných stánkov, no dá sa to aj inak, povedzme, trochu sofistikovanejšie a to v podobe prevádzky, ktorá má v obchodníckom jazyku názov kamenná.

A práve takáto kamenná prevádzka Foodstock s ponukou občerstvenia v koncepcii Street Food bola nedávno otvorená aj v Bratislave na Klobučníckej ulici v Starej tržnici.

foto: Foodstock

Jej manažérom je Ľubo Blaho, ktorý v minulosti riadil napríklad aj reštauráciu FOUZOO. „Foodstock na Klobučníckej ulici je Street Food koncept, ktorý dostal šat kamennej prevádzky. Vnímam ho ako novodobý koncept, ktorý pevne sedí na pozícií, ktorá sa nachádza medzi Street Food a bistro,“ priblížil pre mediawatch.dog koncepciu prevádzky Ľubo Blaho.

Hlavným lákadlom vegetariánskej reštaurácie Foodstock sú japonské taštičky gyoza. O tomto jedle sa väčšina vášnivých gurmánov vyjadruje, že ich treba aspoň raz za život ochutnať. No nielen nový šat gyozy je na tejto prevádzke zaujímavý.

foto: Foodstock

„Náš hlavný cieľ je ponúknuť ľuďom pohľad na gyozu v inom šate, čím dosiahneme vnímanie že naša značka je inovatívna a zdravá. Takže náš cieľ je dosiahnuť pocit, že FoodStock robí vždy najlepšie vegetariánske Street Food jedlo v urbanistickom prostredí, tým pádom tam je pridaná hodnota. Chceme byť najlepší Street Food – urban – koncept na Slovensku. Našou pridanou hodnotou je prístup ku zákazníkom, jedinečná tvár Foodstock , milý vždy ochotní personál, manažér s praxou,“ povedal pre mediawatch.dog Ľubo Blaho.

Martin Jaroň a Ľubo Blaho vo svojej prevádzke (foto: Foodstock)

 

„Okrem toho ponúkame jedinečný koncept, pri ktorom sa lámu ľady ohľadne otázky čerstvosti. Samotný fakt, že zákazník vidí výrobu a prípravu jedla vnímam ako pomyselný most dôvery, čo je nástroj na budovanie lojality a podnet na šírenie dobrého mena. Jedlo je vyrábané a pripravované pred očami zákazníka. Je to samoobslužný rýchly koncept, kde zákazník šetrí svoj čas. Produkty budú ľahké, zdravé, sme absolútni vegetariáni, pripravujeme aj bezlepkové verzie. Ďalej vieme ponúknuť jedlo ako aj u nás, tak aj take away. Sami si vyrábame „pikls“ ktoré sú živé, pretože neustále v ňom prebieha mliečne kvasenie,“ doplnil Blaho.

foto: Foodstock

Pre tých, ktorí nevedia, pickles (pikls) je starobylý spôsob uchovávania zeleniny, ktorý prebieha pomocou mliečneho kvasenia – fermetácie. U nás sa takto najčastejšie nakladá kapusta, z ktorej sa po určitom čase „spraví“ kyslá kapusta. Takéto nakladanie a uchovávanie zeleniny má pozitívny účinok na tráviaci systém v tele človeka a je prírodným liekom na mnoho chorôb, napríklad aj na bolesť hlavy.

Keďže už aj na Slovensku sa ľudia čoraz viac zaujímajú o zdravý životný štýl, ktorého súčasťou je pohyb a zdravá strava takéto prevádzky by časom mohli doplniť a možno aj nahradiť klasické pouličné stánky s jedlom, ktoré so zdravým stravovaním veľa spoločného nemajú.

Všetko je, ale ešte na začiatku, čo potvrdil aj generálny manažér Foodstock Ľubo Blaho: „Ešte sme na začiatku, skôr nám pôjde o malé prevádzky, ktoré bude obsluhovať jeden človek a bude sa jednať výlučne o rozvoz.“

foto: Foodstock
- REKLAMA - adv.: