Maďarsko v snahe očistiť svoju krajinu od totalitných symbolov spojených s obdobím okupácie, čiže od 40 rokov trvajúcej komunistickej vlády, chce zakázať v krajine komerčné používanie znakov ako kosáka, kladiva, alebo červenej hviezdy.

Tento krok vlády Viktóra Orbána môže mať negatívny dopad pre použitie značky Heineken, ktorej súčasťou je práve päť cípa červená hviezda. Informácie o plánoch maďarskej vlády priniesol Reuters.

Ako sa vyjadril Viktor Orbán, je to morálna povinnosť krajiny zakázať tieto znaky pre komerčné použitie.

O zákaze znakov spájajúcich sa s totalitným režimom v komerčnom užití začal parlament rokovať približne pred týždňom.

Toto opatrenie zapadá do konceptu Orbánovej neortodoxnej politiky, ktorá je najmä pre zahraničných obchodníkov považovaná za špecifickú.

Červená hviezda v značke Heineken, ktorú spoločnosť začala používať v roku 1930 reprezentuje pivovarníctvo, ale aj rôzne fázy procesu varenia piva.

Ibaže červená hviezda bola aj hlavným symbolom sovietskeho komunizmu, ktorá sa hojne používala aj v období komunizmu v Maďarsku.

Podľa nového zákona, podnikom a spoločnostiam, ktoré používajú symboly totalitného režimu v tejto krajine, môže byť uložená pokuta až do výšky 6.97 milióna dolárov.

Hovorca maďarskej vlády Zoltan Kovacs odmietol tento návrh podrobnejšie komentovať, no nevylúčil možnosť, že v rámci tohto nového zákona, je možné, že použitie súčasného loga s červenou hviezdou spoločnosti Heineken, môže byť v krajine zakázané.

Zsolt Semjen a Janos Lazar, ktorý spoločne predložili návrh tohto zákona, sa vyjadrili, že výber červenej hviezdy do loga Heineken mal zrejmý politický obsah.

Zsolt Semjen okrem toho nepoprel, že zákaz môže byť spojený aj s právnym súbojom s vlastníkom výrobcu piva v rumunskej Transylvánii, ktorá je domovom pre mnoho etnických Maďarov.

Okrem Heinekenu má vo svojej značke červenú hviezdu napríklad aj francúzsky futbalový klub Red Star FC alebo známy Red Star Belgrade klub.

Heineken sa k celej tejto situácii zatiaľ nevyjadril, zatiaľ teda nie je známe aké sú plány spoločnosti na vysporiadanie sa s touto prekážkou.

- REKLAMA - adv.: